Träningen under våren kan börja!

Alla Platser / mars 30, 2021

Träna under våren

Nu är våren snart här och även om strandkroppen kanske inte är en prioritering detta år så är det fortfarande viktigt att hålla igång kroppen med motion och näring. Restriktionerna är fortfarande aktuella och vi ber er att inte besöka gym eller träna nära varandra men nu när värmen smyger på är det ett ypperligt tillfälle att göra utomhusaktiviteter, samt träning inomhus. Läs mer om hur du kan få din dagliga träning här nedan:

 

Vandra utomhus
Att ta sig ut i naturen är ett underbart sätt att sträcka på benen och se våra fantastiska landskap och skogar. Om du bor centralt så kan en promenad i stan vara mysigt.

Skaffa ett hopprep
Hopprep är en väldigt bra aerobträning och kommer att få din hjärtfrekvens upp på nolltid. Impa på folk genom att lära dig en rutin för hopprep. Du kan hitta träning för hopprep online!

Cykla
Cykling kan vara en av de roligaste aktiviteterna du kan göra utomhus, och barnen håller med. Vilket barn är inte entusiastiskt med en ny uppsättning hjul på födelsedagen? Ta med dig familjen och cykla på passade stigar eller vägar i närheten.

Dansa
Swingdans, steppdans, balett eller salsa – det finns så många olika dansstilar som kommer att höja din hjärtfrekvens och utmana din samordning. Detta är något som man kan göra genom lektioner med en danslärare men vi rekommenderar att ni börjar hemifrån framför TVn. Det finns många videos där ute som kan lära er grunderna.

 

Om du vill ha idéer och tips på träningsövningar så kan du se våra egna Marcus och Caroline utföra 4 träningspass för hela kroppen. Du hittar dem här nedan:

Armhävningar i många former med Marcus
Styrka för bål och mage med Medpro Clinic Rehab
Träna vader, rumpa och lår med Medpro Clinic Rehab
Konditionspass med Caroline

 

Träna säkert där ute!

Fler nyheter från Alla Platser